Harti digitale stradale
DSM (Digital Street Map)
pentru decizii de geomarketing si nu numai!
Serviciile de Business GIS (Geographic Information System) pot fi folosite nu numai pentru geomarketing sau intr-o campanie publicitara directa, dar completeaza si planurile de afaceri cu material cartografic si sunt in folosul controlului si dezvoltarii retelei de vanzare-distribuire.
Serviciile noastre valorifica componenta geografica a datelor de diferite tipuri
(statistice, despre clienti, valoarea vanzarilor). Peste 80% din multitudinea de
date au referinta spatiala, iar datele reprezentate pe o harta ofera informatii,
care descrise textual ar ocupa carti intregi. astfel utilizarea componentei geografice
a datelor, reprezentate pe harta, este foarte importanta in luarea deciziilor. Bazele
de date pe baza carora se fac analizele sunt de doua tipuri: date statistice publice
si datele proprii ale firmelor despre clienti, despre reteaua de distributie.
in general serviciile GIS ne dau informatii la intrebarea: unde? si anume:
Unde sunt localizati clientii mei?
Cat de mare este aria de deservire a companiei mele?
Unde sa deschid un nou magazin, o noua filiala?
Unde sa directionez campania de publicitate prin scrisori, ca sa obtin cel mai mare
randament?
analizele de geoinformatica si hartile rezultate pe urma acestora ajuta la monitorzarea
dezvoltarii spatiale in timp a clientilor, a ariei de deservire a companiei.
Delimitarea ariei de deservire in localitati
Firma noastra, impreuna cu firma GeoX din Ungaria, a realizat harta digitala a celor mai
importante cinci municipii din Transilvania, toate avand in structura adresele postale
de la intersectiile strazilor. aceste harti si baze de date digitale despre Municipiile
arad, Cluj-Napoca, Oradea, Targu-Mures si Timis,oara fac posibila geocodificarea
datelor despre clientii companei Dvs. Geocodificarea inseamna atribuirea de coordonate
geografice adreselor pos,tale ale clientiilor, astfel acel loc va fi unic definit
pe suprafata Pamantului. De exemplu sediul firmei Micro Mapper cu adresa aleea Peana
nr. 3 (Cluj-Napoca) are coordonatele: x=695085, y=5181150.
Eficienta geocodificarii depinde de mai multi factori:
* calitatea bazei de date cu adresele clientilor;
* calitatea hartilor digitale;
* tehnologia folosita;
* softul folosit in acest scop;
Datele astfel geocodificate pot fi reprezentate pe harti (localizarea, valoarea afacerii
in acel loc), pe baza acestor reprezentari putandu-se determina teritorii omogene
in cadrul ariei de deservire. Datele se mai pot agrega la nivelul teritoriilor
agentilor de vanzare pentru monitorizarea acestora.
exemple de analize
|
Geocodificarea clientilor
|
Vanzarile realizate
|
Delimitarea de teritorii
|
Cunoasterea ariei de deservire poate folosi ca punct de plecare la stabilirea
locatiei urmatorului punct de lucru, magazin, filiala. Unitatea nou creata
trebuie sa fie cat mai in centrul ariei inca neacoperite. Pe baza hartilor create
din datele clientelei se pot identifica us,or teritoriile inca neacoprite sau insuficient
deservite de catre firma.
Daca considerati utile serviciile noastre, nu ezitati sa
ne contactati acum!
|